12 grudnia 2016 r. w Chongqing w Hotelu Sofitel odbyła się uroczysta ceremonia wprowadzenia polskich jabłek Appolonia na rynek chiński, zorganizowana przez naszego partnera firmę Chongqing Jinguoyuan Trading Co., Ltd. Spotkanie zgromadziło ponad sto osób: przedstawiciele zarządów obu firm, reprezentanci zrzeszeń gospodarczych z branży owocowej ChRL, przedstawiciele kierownictwa CCPIT Chongqing, Komisji Handlu, Strefy Wolnego Handlu i licznych firm dystrybucyjnych z większości chińskich prowincji. Wydarzenie swoją obecnością zaszczycili również przedstawiciele polskiej służby dyplomatycznej: Pani Katarzyna Wilkowiecka Konsul Generalna z Chengdu oraz szef Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji RP w Szanghaju Pan Andrzej Pieczonka.
Ceremonia była zwieńczeniem ponad czteroletnich starań, które zakończyły się podpisaniem kontraktu pomiędzy Konsorcjum Appolonia a Chongqing Jinguoyuan Trading Co., Ltd. w dniu 16 listopada 2016 roku w Ambasadzie Rzeczpospolitej Polskiej w Chinach, na dostawę jabłek Appolonia do tego kraju.
Wydarzenie miało charakter ogólnonarodowy. Spotkanie rozpoczęło się od wystąpienia Pana Lu Fangxiao vice prezesa China Fruit Marketing Association (największego stowarzyszenia owocowego w Chinach). Następnie głos zabrała Pani Katarzyna Wilkowiecka Konsul Generalna Rzeczypospolitej Polskiej w Chengdu, która podkreśliła jak ważny jest to krok w relacjach pomiędzy obydwoma krajami. Z kolei Prezes Appolonii Pan Michał Lachowicz, mówił o wadze poziomu zaufania jakimi darzą się obie firmy, o przyjaźni jaka wywiązała się podczas ponad czteroletnich rozmów i spotkań z Chongqing Jinguoyuan Trading Co. i, że właśnie te relacje stały się podstawą aby na rynek chiński dostarczać zdrowe polskie jabłka pod marką Appolonii, która obecnie jest najczęściej sprzedawanym na świecie polskim breandem owocowym.
Potem głos zabrał Pan Huang Zhigang, Prezes Chongqing Jinguoyuan Trading Co. Itd. W pełnej pozytywnych przesłań mowie, którą wygłosił, wiele było odniesień do historii naszej współpracy oraz do tego jak istotny jest wysoki standard owoców w odniesieniu do jakości życia ludzi. Swoje wystąpienie zakończył on słowami: „ Firma Appolonia oraz prezes Michał, poruszyli mnie swoja siłą, profesjonalizmem oraz entuzjazmem i dali mi nieograniczoną wiarę i pewność. Dzisiaj chcę tą pewność, wiarę, zaufanie przekazać wszystkim przyjaciołom tutaj obecnym. Razem sprawmy by rynek chiński był wspaniałym rynkiem dla Appolonii. ‘’. Było to najlepsze podsumowanie oficjalnej części spotkania.
Kolejnym punktem programu była prezentacja przygotowana przez pana Sang Tianhua, general managera w Chongqing Jinguoyuan Trading Co. Uczestnicy mogli poznać historię współpracy obu firm. Filmy i zdjęcia z 4 lat współpracy zarówno z Chin jak i z Polski pozwoliły na przybliżenie wydarzeń, które tak zbliżyły do siebie obu partnerów. Następnie odbyło się profesjonalne seminarium promocyjne, na którym zebrani goście mogli zadać szereg pytań dotyczących jakości, metod upraw czy też odmian, zaś eksperci będący w większości największymi dystrybutorami owoców na rynku chińskim przybliżyli widzom perspektywy rozwoju stojące przed jabłkami Appolonia w kolejnych latach.
Organizatorzy przewidzieli również możliwość zapoznania się z ofertą jabłek Appolonia przez konsumentów. Dzięki kilkunastominutowej relacji telewizyjnej na żywo, która nastąpiła po seminarium, do rozmowy włączyli się widzowie z Chin, których przede wszystkim interesowało to, jakie odmiany będą dostępne oraz gdzie i w jakich punktach handlowych będzie można je nabyć w najbliższej przyszłości. Wszyscy zaproszeni goście zostali zaproszenie do degustacji odmian, które będą sprowadzane z Polski do Chin takich jak: Golden Delicius, Red Jonaprince, Mustsu, Gala, Ligol oraz Idared.